Уроки толерантності

В грудні 2012 року ефективність програми: «Репродуктивне здоров’я. Соціально-психологічна адаптація дітей з обмеженими фізичними можливостями, дітей, позбавлених опіки батьків та дітей-сиріт», яку успішно практикує на протязі 7 років, наш благодійний фонд «ДАР» та Харківська обласна організація «Міжнаціональна жіноча громада», знову підтвердилася в гімназії ім. Короленка для сліпих дітей, в інтернаті для дітей з вадами розумового розвитку смт. Високий, Харківської області та спеціалізованій школі-інтернаті для дітей з розумовими вадами №55.

На цей раз, на заняттях, дітям було запропоновано різноманітні теми для обговорення, але більшість з них стосувалися проблеми толерантності, особливо її міжнаціонального характеру. Обговорювалася важливість правильного розуміння змісту цього поняття та формування його індивідуального усвідомлення кожним учасником. Дані, проведених занять, були залучені до Всесвітньої акції «Тиждень толерантності».

На першому етапі роботи було використано багато цікавих і ігрових вправ, де учасники могли чітко зрозуміти поняття «толерантність» і «інтолерантність», і у вигляді невеличких сценок розмежувати їх. Діти дізналися багато нового і цікавого про традиції різних народів: починаючи з привітань, закінчуючи різноманітними святами та специфікою їх проведення. Особливий інтерес тут викликали такі свята, як Новий Рік та Різдво, а щоб весь запропонований матеріал сприймався цікавіше до занять долучали різноманітні аудіо та відео матеріали.

Потім дітлахи відвідали творчі майстерні, де власноруч виготовляли різноманітні новорічні елементи, що являються традиційними в тій чи іншій країні та яскраві листівки з привітаннями, для своїх близьких. До роботи творчих майстерень долучилися представники Німецької корпорації «Мульті Культі», Молодіжний єврейський центр «Гігель» та студенти Харківської Академії культури.

Не залишилася поза увагою і тема толерантного відношення до ВІЧ-інфікованих людей, так як ця проблема є дуже актуальною зараз, особливо в нашій країні. Обговорення даної теми містило два блоки: теоретичний, з метою виявлення рівня інформованості у молоді стосовно даної проблематики і практичний, де вже у вигляді цікавих ігор практикувалися різні життєві обставини, які стосуються даної проблематики і які змушують молодь зовсім по-іншому поглянути на цю проблему, не бути байдужими і бути толерантними.