22 вересня Благодійний фонд «Дар» побував у столиці українського гончарства – селищі Опішне. Привід для відвідин цього старовинного козацького містечка був надзвичайно приємним: Українське бієнале художньої кераміки імені Василя Кричевського, одним із співзасновників якого у 2016 році виступив «Дар».
Таким чином, наш фонд вітав лауреатів першої грантової премії імені видатного українського митця Василя Григоровича Кричевського, який здійснив неоціненний внесок у розвиток та поширення мистецтва кераміки в Україні.
Автори-переможці бієнале отримали від «Дару» грошові винагороди та книжки й каталоги, присвячені творчості родини Кричевських. Приємно було бачити, що більшість конкурсантів – зовсім молоді митці, сміливі у своїй творчості й по-справжньому закохані у глину. Тож мистецтво кераміки в Україні активно розвивається і процвітає.
Після вручення премій щасливим переможцям «Дар» відвідав справжні місця сили творчих натур – музей мистецької родини Кричевських та Національний музей-заповідник українського гончарства.
Музей родини Кричевських знаходиться у будинку, побудованому за проектом Василя Григоровича. Надзвичайно гарна будівля у стилі українського модерну свого часу була творчим прихистком для Опішнянської школи майстрів художньої кераміки, також там містилися гончарний навчально-показовий пункт Полтавського губернського земства та Артіль-завод «Художній керамік». Музей родини Кричевських тут було відкрито у 2013 році, у ньому експонують мистецькі доробки Василя Григоровича, його нащадків та учнів.
Національний музей-заповідник українського гончарства є науково-дослідним та культурним центром, який береже гончарську спадщину і працює над популяризацією цього мистецтва в Україні. Територія музею заворожує своєю красою: на зелених пагорбах розмістилися сотні керамічних скульптур, кожна з власним характером – є кумедні, а є серйозні, якісь змальовують побут сільського життя, а деякі зображують богів у їхній величі.
В Опішне хочеться повертатися, в Опішному хочеться творити. Тому «Дар» із радістю підтримує цей острівець свободи митецької думки, яка знаходить своє відтворення у майстерстві кераміки.